با سامانه احراز هویت امتا آشنا شوید
نوشته شده توسط : seoinja

ما در دنیایی زندگی می کنیم که تقریبا همه کارها با استفاده از اینترنت و دنیای وب انجام می شود. از جستجو کردن نیازها بگیرید تا سفارش غذا و گرفتن تاکسی تلفنی. سایت های زیادی خدمات آنلاین انجام می دهند و لازمه تمام این خدمات این است که کاربران باید در ابتدا در سایت ثبت نام کنند. برای ثبت نام باید اطلاعات زیادی نظیر ایمیل، شماره تلفن، نام و نام خانوادگی و غیره را وارد کنید. چالشی که بسیاری از سایت ها برای ثبت نام کاربران با آن رو به رو هستند، احراز هویت آنلاین است. با طراحی سامانه احراز هویت امتا این چالش برطرف شده است.

در این مقاله قصد داریم صفر تا صد سامانه احراز هویت امتا را برای شما بازگو کنیم پس با ما همراه باشید.

سامانه احراز هویت امتا

احراز هویت دیجیتال با چه روش هایی انجام می شود؟

  • احراز هویت آنلاین با رمز عبور

یکی از قدیمی ترین روش های احراز هویت دیجیتال، استفاده از رمز عبور است؛ به طوری که هر کاربر برای خودش یک رمز عبور انتخاب می کند و هنگام ورود به سایت از آن استفاده می کند.

  • استفاده از توکن

توکن یک ابزار الکترونیکی است که از آن برای تولید رمز دوم یا رمز یکبار مصرف استفاده می شود. اساس کار توکن به این صورت است که کاربر با هر بار ورود به توکن یه رمز یکبار مصرف دریافت می کند. این رمز، یک رمز منحصر به فرد است و هیچ کس این پسورد را ندارد.

  • احراز هویت با پیامک

از طریق پیامک یک رمز یکبار مصرف که مدت زمان خاصی برای استفاده دارد به گوشی تلفن همراه شما ارسال می شود. بانک ها از سال پیش برای احراز هویت دیجیتال برای کارت های بانکی، از احراز هویت پیامکی استفاده می کنند که روش بسیار کارآمدی است.

  • سامانه احراز هویت امتا

سامانه ای که چندین سال است برای تشخیص کاربران ایجاد شده و کسب و کارهای آنلاین زیادی از سامانه امتا استفاده می کنند. در ادامه به توضیح نحوه کار سامانه احراز هویت امتا می پردازیم.

احراز هویت آنلاین

 

نحوه کار سامانه احراز هویت امتا به چه صورت است؟

این سامانه برای اولین بار برای شرکت های سایپا و ایران خودرو طراحی شد اما در پی موفقیت های این سامانه، سایت های اینترنتی دیگر در حوزه های متفاوت از آن استفاده می کنند. ساز و کار این سامانه این است که برای ورود و ثبت نام کاربر، سامانه به منابع اطلاعاتی حاکمیتی متصل می شود و اطلاعات هر شخص را دریافت می کند و به این ترتیب هر شخص تنها یک بار می تواند ثبت نام کند و تنها صاحب حساب می تواند وارد این سامانه شود. 

 نحوه کار سامانه احراز هویت امتا به این صورت است که کاربر دیگر نیازی نیست برای ورود به هر سایتی یک رمز عبور منحصر به فرد و متفاوت را به خاطرش بسپارد. با این سامانه کاربران می توانند یک رمز را داشته باشند. کسب و کارهای آنلاین هم با استفاده از این سامانه می توانند احراز هویت دیجیتال کاربرانشان را به راحتی و در فضایی امن انجام بدهند.

کسب و کارها بر اساس نوع محصول یا خدماتی که ارائه می دهند میزان دسترسی که به اطلاعات مشتریان دارند را اعلام می کنند و در صورتی که مرکز توسعه تجارت الکترونیک این سطوح دسترسی را تایید کند در فهرست دسترسی های اطلاعاتی مجاز آنان قرار می گیرد.

یکی از قابلیت های پیشرفته در سامانه احراز هویت امتا این است که هر سایتی بسته به نوع کالا، خدمات و میزان فعالیتش می تواند برای کاربران انواع رمز عبور مانند رمز ایستا، OTP ، امضای الکترونیکی و پیامک ارزش افزوده را می توانند پیاده سازی کنند.

نتیجه گیری

برای اطلاعات بیشتر درباره سامانه احراز هویت امتا و خرید و فروش سیم کارت و دامنه اینترنتی می توانید به سایت معتبر رند مراجعه نمایید.








:: برچسب‌ها: سامانه احراز هویت امتا , احراز هویت آنلاین , احراز هویت دیجیتال , ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
آیدا در تاریخ : 1399/9/11/2 - - گفته است :
مقاله خیلی خوبی بود. به نظر سامانه ی خیلی خوبی میاد.


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: