چگونگی شکایت از کارفرما بابت حقوق
نوشته شده توسط : seoinja

شکایت از کارفرما موضوعی است که هر کارمند یا کارگر بهتر است به آن آگاهی داشته باشد تا نه حق خودش پایمال شود نه کارفرما. همانطور که برای هر رابطه‌ای قانون تعریف شده است برای رابطه کارگر و کارفرما نیز همین روال برقرار است. رابطه کارگر و کارفرما شامل قوانین و حقوق خاصی می‌شود که در جهت بهبود روند کاری و ضایع نشدن حق دو طرف معین شده است که هم کارگر و هم کارفرما در ازای آن مسئول هستند. 

به وفور موارد متعددی مشاهده می‌شود که کارمندی از مدیرش شکایت می‌کند مبنی بر عدم پرداخت حقوق یا کم کردن حقوق. البته قانونی که در رابطه با شکایت از کارفرما تعیین شده فقط به پرداخت حقوق محدود نمی‌شود بلکه تمامی جنبه مانند قرارداد، بیمه، اضافه کاری، برخورد نامناسب و... می‌شود. بنابراین اگر مشکلی با کارفرمای خود دارید می‌توانید قانون مربوطه را مطالعه کرده و بررسی نمایید که چطور می‌توانید آن را حل کنید.

شکایت از کارفرما

البته بهترین پیشنهاد برای رفع مشکلات حقوقی مشورت با یک وکیل یا مشاوره حقوقی می‌باشد چرا که وکیل به قانون آگاهی دارد و با بررسی جوانب مختلف پرونده می‌تواند جلوی تباه شدن حق شما را بگیرد.

شکایت علیه کارفرما

شکایت از کارفرما با توجه به تعهداتی که بین دو طرف بسته شده است و همچنین مواردی که در قانون کار ثبت شده است، شکل می‌گیرد. در ادامه به یکی از رایج‌ترین مواردی که می‌تواند منجر به شکایت از کارفرما بابت حقوق می‌پردازیم.

شکایت از کارفرما بابت حقوق:

پرداخت حقوق باید با توجه به شرایط کار و معیشت خانواده و نرخ تورم تعیین گردد. متاسفانه در جامعه امروزی به کارگران که قشر پرتلاش و زحمتکش جامعه که در شرایط کاری سخت مانند معدن، کارخانه و... فعالیت می‌کنند، کمتر توجه می‌شود. امیدواریم که این شرایط در قوانین لحاظ شوند. نرخ تورم توسط بانک مرکزی تعیین می‌گردد و باید طوری در میزان حقوق اعمال شود که حداقل نیاز کارمندان و کارکنان پوشش داده شود. 

در صورتی که کارفرما از پرداخت میزان حقوق پرداختی کوتاهی کند یا اصلاً از پرداخت آن خودداری کند می‌توانید به شکایت از کارفرما اقدام نمایید. در مرحله اول باید مدارک لازم را به تحویل دهید. برای این کار ابتدا مدارک مربوط به بیمه خود را از شعبه بیمه گذار تامین اجتماعی تهیه کنید. سپس به اداره کار بروید و از واحد ارجاع یک نامه برای شعبه بیمه بگیرید. بعد از آن باید سوابق بیمه خود را مرحله به مرحله جمع آوری نمایید. سوابق را به اداره کا ببرید و پس از پر کردن فرم‌های مربوطه، دادخواست شکایت از کارفرما بابت حقوق را تنظیم و تکمیل نمایید. 

روش شکایت از کارفرما

بعد از دریافت نامه سازش، باید آن را به کارفرما تحویل دهید. معمولاً دو هفته بعد یک جلسه اختلاف سازش در همان اداره کار بین شما و کارفرما تشکیل می‌شود. در این جلسه باید دو طرف دلایل و مدارک خود را ارائه دهند. اگر این جلسه به نتیجه برسد، روال شکایت از کارفرما به پایان می‌رسد. اما  اگر این مرحله هم مؤثر نبود و کارفرما به جلسه نیامد یا زیر بار نرفت، در گام بعدی برای شکایت از کارفرما می‌توانید از طریق طرح در شعب تشخیص اداره کار اقدام نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنم به وبسایت شهرداد مراجعه کرده و از مقالات و اپلیکیشن حقوقی این سایت بهره ببرید.





:: برچسب‌ها: شکایت از کارفرما , شهرداد ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: