مطالبه وجه و مطالبه چک با کمک یک وکیل تضمینی
نوشته شده توسط : seoinja

آیا تا کنون شده است که به کسی پولی قرض داده باشید و یا اینکه از کسی پولی گرفته باشید که برای وصول آن به مشکل برخورد کرده باشید؟ حتی اگر خودتان در زندگی با چنین مشکلی برخورد نکرده باشد احتمالا در اطرافیانتان کسی را دیده اید که دچار مشکلات حقوقی در زمینه مطالبه وجه و مطالبه چک شده باشد. برای پیگیری این موضوع یک وکیل تضمینی می تواند به کمک شما بیاید .

در ادامه دقیق تر بررسی می کنیم که وکیل تضمینی کیست؟ و دعوای مطالبه وجه و مطالبه چک چه دردسر هایی دارد. 

مطالبه وجه با کمک وکیل تضمینی

دعوای مطالبه چک چگونه اتفاق می افتد؟

حتما تا الان دیده اید که و یا شاید برایتان پیش آمده است که از شخصی خاصی برای کارهای مختلف چک دریافت کرده باشید ولی برای وصول آن چک در تاریخ مقرر شده چک پاس نشود.

 گاهی به آن شخص صادر کننده چک حرف می زنید و به او از مشکلی که در مطالبه چک پیدا کرده اید خبر می دهید. گاهی مواقع شخص را نمی شناسید و نمی توانید به او خبر دهید که در مطالبه چک مشکلی پیدا کرده اید در چنین شرایطی برای مطالبه چک خود به دادگستری شکایت کنید در این مسیر اگر از مشاوره های یک وکیل تضمینی استفاده کنید مراحل مطالبه چک را راحت تر انجام می دهید.

دعوای مطالبه وجه در چه شرایطی رخ می دهد؟

گاهی مواقع افراد برای انجام معامله ای با هم دیگر قراردادی می بندند و توافق می کنند که این معامله بر سر این قیمت انجام شود. گاهی مواقع بعضی افراد بد قولی می کنند و هنگام زمان پرداخت می شود وجه را پرداخت نمی کنند و طرف مقابل برای مطالبه وجه دچار مشکل می شود.

شخص مقابل می تواند برای مطالبه وجه به طور قانونی اقدام کند و با ارائه مدارکی نسبت به مطالبه وجه در مراجع ذیصلاح اقدام کند.نکاتی که در مورد دعوای مطالبه وجه وجود دارد این است که توجه کنید که دعوای مطالبه وجه یک دعوای حقوقی است و افراد باید خوشان هزینه های دادرسی را بپردازند.

 نکته بعدی این است که فرد می تواند علاوه بر مطالبه وجه اصلی مبلغی هم به عنوان دیرکرد و خسارت طلب کند.

در صورت تنظیم شکایت فرد می تواند درخواست صدور تامین خواسته بدهد و اموال شخص را تا زمانی که پول خود را پس بگیرد توقیف کند.

برای موفقیت در دعوای مطالبه وجه نیز حضور یک وکیل تضمینی می تواند بسیار مفید باشد.

مطالبه چک

وکیل تضمینی کیست؟

اصطلاح وکیل تضمینی که در عامیانه باب شده است به این منظور است که وکیل تضمین می دهد که وجه یا چک را پس بگیرد و به طور کلی نتیجه دادگاه را به نفع موکل خود ببرد و در این صورت دستمزد خود را مطالبه کند.

اما به این نکته باید توجه کرد که طبق ماده 232 قانون مدنی، شرطی که انجام آن غیر مقدور باشد، باطل است. این یعنی اینکه وکیل نیم تواند شرط بگذارد که دادگاه را حتما می برد چون برنده شدن در دادگاه به عوامل مختلفی بستگی دارد پس تضمین دادن در زمینه حقوقی خیلی اصطلاح درستی نیست.

وکیل می تواند به جای استفاده از کلمه تضمین نتیجه، از وصول حق الوکاله مشروط به نتیجه استفاده کند. بنابراین موکل دیگر نگران این نیست که اگر در پرونده پیروز نشود، باز هم ضرر کرده و مجبور به پرداخت دستمزد وکیل است.

در اپلیکیشن شهرداد مطالب بیشتری در زمنیه ها حقوقی بخوانید.

 





:: برچسب‌ها: مطالبه وجه , مطالبه چک , وکیل تضمینی ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: