از کاربرد سیمان سفید چه می دانید؟
نوشته شده توسط : seoinja

در فرآیند ساخت سازه ها مصالح و مواد مختلفی به کار می رود. موادی مانند تیرآهن، میلگرد و انواع بلوک ها و آجر ها از این دست هستند. اما یکی از مهم ترین مصالحی که در هر ساخت و سازی به کار برده می شود سیمان است. سیمان نیز خود انواع مختلفی دارد که یکی از معروفترین آن ها سیمان سفید است. سیمان سفید با سیمان تفاوت هایی دارد اما پایه مواد تشکیل دهنده آن ها یکی است. فروش سیمان سفید بیشتر به جهت استفاده در نمای ساختمان ها و بنا ها است.

فروش سیمان سفید

ویژگی‌های سیمان سفید

سیمان خاصیت چسبانندگی دارد و به استفاده از آن می‌توان قطعات درشت مانند سنگدانه‌ها و آجرها را به یکدیگر چسباند. این ماده در صنعت ساختمان سازی نقش مهمی دارد و هر جا که بنایی ساخته می‌شود، سیمان هم استفاده می‌شود. ملات‌های گچی، قیر، آهک و... از انواع سیمان محسوب می‌شوند. جالب است بدانید که در گذشته از گل به عنوان سیمان استفاده می‌شد و در واقع گل اولین سیمان مورد استفاده بشر بود.

سیمان از ترکیب رس، آلومینات آهک و سیلیکات ساخته می‌شود. این ماده در ترکیب و مجاورت با آب به شدت سفت و سخت می‌شود و اگر با شن و ماسه مخلوط شود، بتن به موجود می‌آورد و بتن به عنوان اصلی‌ترین مصالح ساختمانی شناخته می‌شود. در حال حاضر فروش سیمان سفید به یکی از شکل‌های سیمان پرتلند، سیمان سرباره، سیمان پوزولانی، سیمان بنایی، سیمان نسوز، سیمان سفید، سیمان رنگی و سیمان انبساطی و... رواج دارد.

سیمان سفید

کاربردهای سیمان

تولید بتن

سیمان  به طور تنها و خالص هم مورد استفاده قرار می گیرد اما کاربرد اصلی آن م به صورت ترکیبی در ملات و بتن در سنگدانه ها است.  بتن از ترکیب سیمان با آب ساخته می شود. میزان استحکام بتن به میزان آبی که داخل آن است بستگی دارد، هر چقدر آب آن کمتر باشد بتن ساخته شده محکم تر است. از سیمان بتن برای ساختمان سازی استفاده می شود. جالب است بدانید که در کشورهای پیشرفته سالانه مصرف سیمان آنها یک تن افزایش می یابد.

سیمان ساختمانی

شاید دقت کرده باشید که سیمان به رنگ های متفاوتی وجود دارد. این سیمان های رنگی از پودر سنگ های رنگی ساخته شده اند؛ مثلا سیمان سفید از پودر سنگ سفید و سیمان تیره از سیمان معمولی ساخته شده است.

سیمان پرتلند

سیمان پرتلند، ماده ای ضد آب است که معمولا به رنگ سفید و خاکستری تولید می شود و می تواند از نشتی آب جلوگیری کند. سیمان پرتلند کاربردهای زیادی دارد مانند تولید موزائیک، آجر، بلوک، تیر سقف و محصولات دیگر که با فشار در قالب فرم می گیرند. از معایب این نوع سیمان می توان به عدم جلوگیری از بخار آب اشاره کرد.

فروش سیمان سفید

استفاده در بنایی

نوعی از این ماده به نام سیمان بنایی وجود دارد که در کارهای بنائی و ملاتی که در این موارد درست می شوند کاربرد دارد. هر کارخانه ای که سیمان بنائی می سازد فرمول خاص و مخفی دارد.

نکته مهم برای نگهداری و فروش سیمان سفید

سیمان یک ماده سفت و سخت است که اجزای ساختمان را مستحکم می سازد. ولی احتمال فاسد شدن این ماده نیز وجود دارد. فاسد شدن سیمان بر اثر جذب رطوبت است که به این اتفاق هیدراته شدن می گویند. البته جذب برخی مواد خاص نیز می تواند باعث فاسد شدن آن شوند که به این فرآیند کربناته شدن گفته می شود.

اگر کار شما فروش سیمان سفید و سیمان است، بهتر است در نگه داری این ماده دقت زیادی کنید. سیمان باید در محل دور از رطوبت و جدا از مواد شیمیایی نگه داری شود تا دچار فاسد شدن نشود و کیفیت آن حفظ شود. 

 





:: برچسب‌ها: سیمان سفید , فروش سیمان سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: