تتر چیست؟ + نحوه خرید تتر در ایران
نوشته شده توسط : seoinja

ارز دیجیتال تتر از سال 2015 ایجاد شد و در آن زمان در قالب دو توکن USDT و EURT به عنوان دلار تتر و یورو تتر عرضه شد و هر کدام از این‌ها ارزش دقیقاً معادل یک دلار و یک یورو دارند.. در واقع تتر معادل ارز دیجیتال‌های قدیمی است. برای پاسخ به سوال تتر چیست و آشنایی با نحوه خرید تتر با ما همراه باشید.

 

تتر چیست

تتر یک نوع ارز دیجیتال است که بعد از بیتکوین و اتریوم، به عنوان سومین ارز دیجیتال پرطرفدار در دنیا به شمار می‌رود. تراکنش‌های تتر نسبت به میانگین تراکنش‌های پی پال و اتریوم افزایش یافته است و اکنون در صدر جدول نقل و انتقالات ارز دیجیتال قرار گرفته است.

در ابتدا ارز تتر بر روی شبکه بلاکچین بیت کوین توسعه داده شده بود اما در ادامه، تتر روی ارزهای دیجیتال دیگر مانند بلاکچین اتریوم نیز توسعه یافت. نحوه خرید تتر چگونه است؟

 نحوه خرید تتر

نحوه خرید تتر نیز به آن صورت است که شما به کمک یک واسطه یا به طور مستقیم، با احراز هویت خود نزد صرافی می‌توانید از آیفاینکس که همان شرکت اولیه‌ی مبدع تتر است، توکن خریداری نمایید. توکن‌ها برای شما به طور اختصاصی در طی این معامله «ضرب» خواهند شد و در صورت فروش مجدد آن به خود صرافی اصلی، مجدداً باطل خواهند گردید. 

همچنین می‌تواند اطمینان داشته باشید که شرکت به ازای تتر شما در صندوق مبلغ معادلی را به عنوان پشتوانه‌ی ذخیره دلاری در اختیار دارد.

نحوه خرید تتر به دو صورت سفارش محدود و سریع است. در نوع اول فرایند فروش با نرخ پیشنهادی شما و با تأخیر انجام خواهد شد و حتی امکان کنسلی معامله وجود دارد. اما در سفارش سریع با نرخ بازار و به صورت آنی می‌توانید تتر تهیه کنید.

 

نحوه خرید تتر به صورت کلی کمی طولانی‌تر از اینهاست. پس از انتخاب نوع و نحوه خرید تتر باید یک کیف پول برای خود تهیه کنید. کیف پول به دو نوع گرم و سرد تقسیم می‌شود. کیف پول سرد بر خلاف نوع دیگر دارای ماهیت فیزیکی هستند و قادرند به صورت آفلاین از دارایی شما محافظت کنند. سپس باید به یک صرافی معتبر دیجیتال مراجعه و فرآیند احراز هویت را طی کنید. 

نکته‌ای که در این مرحله باید در نظر داشته باشید تفاوت در نحوه خرید تتر با توجه به منشأ تتری است که برای خرید انتخاب نموده‌اید. تتر ممکن است از یکی از بلاکچین‌های بیت‌کوین، اتریوم یا ترون استخراج شده باشد. 

ا با توجه به ماهیت تتر، ممکن است منشأهای دیگری نیز برای تتر متصور باشیم اما این سه مهم‌ترین آن‌ها هستند. همچنین در حال حاضر جز دلار، تتر با یورو نیز امکان معامله دارد و می‌توانید این فیات معتبر را نیز در مقابل تتر پرداخت و یا دریافت نمایید.

مهم ترین مزیت تتر چیست؟

تتر محبوب‌ترین ارز دیجیتال ثابت در دنیاست و برخلاف رمزارز‌های دیگر با ثبات و کم نوسان می‌باشد. از این نظر سرمایه‌ گذاری روی تتر برای افرادی که تازه کار و غیر حرفه‌ای هستند، یک گزینه مناسب است آن هم با توجه به اینکه نقل و انتقالات پول بین المللی در ایران با دشواری همراه است.

علاوه بر این‌ها، انتقال وجه در تتر کم هزینه‌تر از روش‌های سنتی است همچنین با موانع کمتری رو به رو می‌باشد.

دلیل رشد سریع تتر چیست؟

با توجه به گستردگی روز افزون اینترنت، افراد زیادی تمایل دارند تا پرداختی‌ها و امور مالی و اقتصادی خود را به صورت آنلاین انجام دهند. این شرایط اقتصادی فعلی که بر جامعه حاکم است باعث رشد سریع ارز دیجیتال تتر شده است. مردم به مرور زمان از روش‌های پرداخت سنتی دور می‌شوند و به این ترتیب سودآوری و ثبات ارز دیجیتال تتر بیشتر مورد توجه عموم قرار می‌گیرد.

کلام آخر

نحوه خرید تتر در ایران به دلیل تحریم‌های که معاملات دلاری را کمی دشوار می‌سازد، از سایر نقاط جهان متفاوت است. اما شما می‌توانید با انتخاب یک صرافی قابل اطمینان از پس این مشکل برآیید. 

 




:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: