تفاوت بین روشهای ترمیمی و زیبایی چیست؟
نوشته شده توسط : seoinja

عمل بینی ترمیمی زمانی لازم است که عمل اول به درستی پیش نرفته باشد. در این زمان نیازمند به ترمیمی می شوید. 

اصطلاح "جراحی پلاستیک" از کلمه یونانی "plastikos" گرفته شده است که به معنی قالب یا شکل دادن است. رشته های جراحی پلاستیک را می توان به دو دسته اصلی تقسیم کرد: روش های ترمیمی و اقدامات زیبایی. به طور کلی هر دو به عنوان زیرمجموعه های جراحی پلاستیک در نظر گرفته می شوند.

جراحی پلاستیک ترمیمی

جراحی ترمیمی برای بازگرداندن عملکرد و ظاهر طبیعی و اصلاح ناهنجاری های ایجاد شده در اثر نقایص مادرزادی ، ضربه یا شرایط پزشکی از جمله سرطان انجام می شود. بعنوان مثال می توان به ترمیم شکاف لب و کام ، بازسازی پستان پس از جراحی لامپکتومی یا ماستکتومی برای سرطان پستان و جراحی ترمیمی پس از جراحات سوختگی اشاره کرد. به طور معمول ، جراحی ترمیمی از نظر پزشکی ضروری تلقی می شود و بیشتر برنامه های بیمه درمانی آن را پوشش می دهد.

جراحی زیبایی پلاستیک

جراحی زیبایی برای بهبود ظاهر زیبایی کلی با تغییر شکل و تنظیم آناتومی طبیعی انجام می شود تا از نظر بصری جذاب تر شود. برخلاف جراحی ترمیمی ، جراحی زیبایی از نظر پزشکی ضروری نیست. افزایش پستان ، لیفت پستان ، لیپوساکشن ، جراحی ابدومینوپلاستی (تاک مچ) و لیفت صورت از نمونه های معروف اقدامات جراحی زیبایی است.

عمل بینی ترمیمی

شباهت عمل زیبایی و ترمیمی

در واقع ، اغلب بین جراحی های پلاستیک ترمیمی و زیبایی همپوشانی قابل توجهی وجود دارد ، زیرا آنها بسیاری از اصول اساسی جراحی را دارند. بدون توجه به نوع جراحی پلاستیک که انجام می شود ، هدف نهایی همیشه باید به حداکثر رساندن نتیجه زیبایی تا حد امکان باشد. صرف نظر از اینکه برنامه جراحی پلاستیک در حال برنامه ریزی است ، برای بیماران بسیار مهم است که نتیجه زیبایی پیش بینی شده را پیش از موعد با جراح خود در میان بگذارند تا اطمینان حاصل شود که انتظارات مناسب برآورده می شود.

مرزهایی که بین جراحی های زیبایی و ترمیمی صورت می گیرد در مورد پوشش های بیمه ای بیشتر نامشخص است. بسته به شرایط خاص بیمار ، برخی شرایط خاص را می توان "ترمیمی" یا "آرایشی" دانست. یک مثال کامل ، جراحی زیبایی بینی (جراحی بینی) است که اغلب برای بهبود ظاهر بینی انجام می شود اما ممکن است برای بازگرداندن تنفس طبیعی بینی و ظاهر طبیعی پس از شکستگی بینی نیز لازم باشد.

صرف نظر از نوع جراحی پلاستیک ، بیماران باید تکالیف خود را انجام دهند و اطمینان حاصل کنند که جراح آنها توسط هیئت مدیره جراحی پلاستیک آمریکا تایید شده است.

در ایالات متحده ، برای انجام آموزش رسمی جراحی پلاستیک در یک برنامه معتبر ، به پزشکی که به عنوان "جراح زیبایی" تبلیغ می کند نیازی نیست. این پزشک ممکن است در واقع در هر تخصص پزشکی آموزش دیده باشد و اکنون مایل به انجام جراحی زیبایی است. حتی برای روشهایی مانند افزایش پستان ، آموزشهایی که این افراد انجام داده اند می تواند به اندازه یک دوره آخر هفته باشد.

با انتخاب یک جراح پلاستیک دارای مجوز از طرف جراحی پلاستیک آمریکا ، می توانید مطمئن باشید که جراح شما آموزش های لازم را به پایان رسانده و تجربه و تخصص لازم برای انجام ایمن جراحی را دارد.

نظرات بیان شده در این وبلاگ از نظر نویسنده است و لزوماً نظرات انجمن جراحان پلاستیک آمریکا را منعکس نمی کند.





:: برچسب‌ها: عمل , بینی , ترمیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: