عمل بینی گوشتی
نوشته شده توسط : seoinja

احتمالا شنیده اید وقتی افراد در مورد فرم بینی خود صحبت میکنند کلمه ی استخوانی یا گوشتی را به کار می برند. این بی دلیل نیست. جراحان زیبایی بینی، بینی های داوطلب عمل را از نظر فرم و بافت بینی به دو دسته تقسیم می کنند. بینی گوشتی و بینی استخوانی. ویژگی بینی های استخوانی، بافت استخوانی و غضروفی محکم و قوی است و مشکل رایج این فرم بینی، قوز روی بینی یا اصطلاحا مدل بینی عقابی است. پوست این مدل بینی معمولا بسیار نازک است و غدد چربی فعال اندکی دارد. نقطه ی مقابل آن بینی گوشتی است. بینی های گوشتی معمولا غضروف ضعیف و انعطاف پذیر و پوست  ضخیم و چربی دارند. مشکل بینی های گوشتی نیز مشکلاتی از قبیل پهن بودن نوک بینی، بزرگی سوراخ ها، پهن بودن پل بینی و ضخامت بیش از حد پوست بینی است. در ادامه با توضیحاتی در مورد عمل بینی گوشتی با ما همراه باشید.

عمل بینی گوشتی

ویژگی بینی های گوشتی

بارز ترین ویژگی بینی های گوشتی، ضخیم بودن پوست و غدد چربی فراوان آن است. حجمی که از بینی گوشتی دیده می شود، عمدتا مربوط به پوست آن است. در بینی های گوشتی برخلاف بینی استخوانی پهن ترین قسمت بینی اندکی بالاتر از نوک بینی است. به صورتی که وقتی از زیر به بینی گوشتی نگاه کنید با یک فرم دایره یا ذوزنقه ای مواجه می شوید. در حالی که در بینی های استخوانی این فرم به شکل مثلث است.

نحوه ی انجام عمل بینی گوشتی

در رابطه با عمل بینی گوشتی همواره تردیدهایی وجود داشته است. علت آن هم پیچیدگی عمل بینی گوشتی به علت ضعف غضروف بینی و ضخامت پوست آن است. برای عمل بینی گوشتی بر خلاف بینی استخوانی نمی توان تنها با ایجاد برش و تراش ساختمان بینی به نتیجه ی مطلوب رسید. زیرا ضعیف بودن غضروف باعث می شود پس از عمل فرم بینی به حالت قبلی خود بازگردد یا نوک بینی به سمت پایین متمایل شود. اکنون اما روش های عمل بینی ارتقا یافته اند و جراحان برای عمل بینی های گوشتی به کاهش دادن حجم غضروف اکتفا نمی کنند بلکه غضروف بینی را تقویت می کنند تا احتمال بازگشت حالت بینی کاهش یابد و قسمتی از تغییرات روی پوست بینی و با برداشتن غدد چربی اضافی انجام می شود. 

اگر بینی شما گوشتی است و قصد انجام عمل را دارید، باید بدانید عمل بینی گوشتی حساسیت بیشتری دارد و بعد از عمل نیز نیاز به مراقبت ویژه تری دارد. زیرا روش های متفاوتی برای اعمال تغییرات لازم به کار بسته می شوند. مثلا عمل بینی های گوشتی عمدتا به روش باز انجام می شود. یعنی پوست بینی از جای آن بلند می شود. در نتیجه عمل بینی گوشتی زمان بیشتری می برد و دوره ی نقاهت طولانی تری دارد زیرا پوست نیز برای اتصال مجدد نیاز به زمان دارد. همینطور زمان بیشتری باید از چسب محافظ بینی استفاده شود. 

عمل بینی گوشتی

نتیجه ی عمل بینی گوشتی

همیشه باید نسبت به نتیجه ی عمل بینی انتظار معقولی داشته باشید. باید هر توقعی که از انجام جراحی دارید را با پزشک خود در میان بگذارید تا بعد از عمل نارضایتی ای پیش نیاید. در صورتی که بینی شما از نوع گوشتی و پهن است، معمولا نمی توانید توقع ایجاد یک فرم فانتزی و عروسکی داشته باشید. زیرا کوچک کردن یا قوس دادن زیاد به این نوع بینی ها ممکن نیست. اگر با مراجعه به جراح حاذق و مشورت کافی و داشتن توقع منطقی اقدام به عمل جراحی بینی کنید، از نتیجه ی عمل خود راضی خواهید بود. 

 





:: برچسب‌ها: عمل بینی گوشتی ,
:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: