استفاده از ریمل فاسد، چه آسیب هایی به چشم و مژه می زند؟
نوشته شده توسط : seoinja

از ریمل به عنوان یک ابزار آرایشی برای زیباتر کردن چشم ها استفاده می شود. استفاده از ریمل باعث مشکی تر کردن و حجیم تر کردن مژه ها تضاد رنگی بین مژه های مشکی و سفیدی چشم ایجاد می کند و این باعث افزایش گیرایی و جذابیت چشم خواهد شد.

ریمل با ریمل مانند یک چاقو دو لبه عمل میکند. می تواند به چشم ها زیبایی بخشد و شما را خاص کند یا اینکه به چشم و مژه هایتان آسیب بزند و از زیبایی شما هم بکاهد. در این مقاله همراه ما باشید ؛ اگر به سلامت خود اهمیت می دهید.

تا چه مدت از ریمل استفاده کنیم؟

ریمل کمترین مدت زمان انقضاء را داراست. از زمانی که شما درب محفظه ریمل را باز می کنید تنها چهار ماه فرصت دارید که از آن استفاده کنید. کمترین مدت زمانی که یک لوازم آرایشی می تواند فاسد شود متعلق به ریمل است.

چرا تاریخ انقضا ریمل کم است؟

 زمانی که برس ریمل را خارج می کنید به دلیل مرطوب بودن خیلی سریع آلودگی محیط را به خود جذب می کند. از طرفی محیط داخلی محفظه هم تاریک است و مرطوب و محل خوبی برای رشد باکتری و میکروب است. این باکتری و آلودگی خیلی راحت می تواند به چشم منتقل شود و به آن آسیب بزند.

روش تشخیص ریمل فاسد و تاریخ مصرف گذشته

ریمل باید پوشانندگی خوبی داشته باشد و به راحتی هم از روی مژه ها پاک شود. ریملی که برای پاک شدن شما را به زحمت و دردسر می اندازد قطعا ریمل مناسبی نیست و کیفیت لازم را ندارد. 

اگر ریملی که استفاده می کنید و چشم هایتان دچار سوزش و خارش شد، ملتهب و قرمز شد بدانید که یا اینکه ریملی که خریداری کرده اید مناسب چشم هایتان نیست یا اینکه فاسد شده است و تاریخ انقضاء آن گذشته.

 اگر ناخودآگاه و بدون قصد و اراده از چشم هایتان اشک جاری شد و به نورهای مختلف حساسیت پیدا کرد هم بهتر است به کیفیت و استاندارد بودن ریمل شک کنید.

به طور تیتروار آسیب های ریمل فاسد عبارتند از:

  1. خشک چشم و حساسیت به نور

  2. سرازیر شدن اشک از چشم

  3. خارش و سوزش چشم

  4. قرمزی و التهاب چشم

  5. ریزش مژه و کوتاه شدن آن ها

انواع ریمل ها کدامند؟

ریمل ها بر اساس مواد تشکیل دهنده بر پایه آب و بر پایه روغن تشکیل شده اند.

ریمل هایی که بر پایه روغن هستند به راحتی با آب پاک نمی شوند. به این نوع ریمل ها ضد آب گفته می شود. این نوع وسیله آرایشی خیلی سخت از روی چشم پاک می شود و برای پاک کردن آن باید از  پاک کننده های قوی آرایشی استفاده کنید. 

این نوع ریمل در کل می تواند به چشم و بیشتر به مژه ها آسیب بزند. به دلیل فشارهای زیادی که به مژه وارد می کنید مژه ها می شکنند و دچار ریزش می شوند. در واقع باعث خشکی مژه می شود و در صورت استفاده مداوم مزه ها را ضعیف می کند و با کوچکترین فشاری می شکند.

ریمل هایی که بر پایه آب هستند خیلی راحت آلودگی محیط را جذب میکند و درون محفظه رشد می کند. زمانی که براش ریمل را روی مژه هایتان می کشید این آلودگی را به چشم منتقل خواهید کرد.

جمع بندی

ریمل یکی از ابزارهای آرایشی است که برای زیباتر و جذاب تر شدن چشم ها استفاده می شود. حالا در نظر بگیرید ریملی که در دست دارید فاسد شده باشد. تمام آسیب هایی که در بالا مطرح شد می تواند شدیدتر شود و آسیب های جبران ناپذیری را ایجاد نماید.

پس برای محافظت از چشم ها و مژها هایتان ، توصیه می شود که حتما از فروشگاه های معتبر و برند های اورجینال، خرید ریمل را انجام دهید.

خرید ریمل از برندهای معتبر و معروف میتواند خیالتان را از بابت آسیب های احتمالی راحت کند. یکی از بهترین برندهایی که می توانید با خیال راحت از اصالت کالا و با قیمت مناسب لوازم آرایشی تان را خرید نمایید روبی سان است. در ساخت ریمل های روبی سان از مواد طبیعی و آبرسان مثل عسل استفاده شده است تا علاوه بر زیبایی ، از سلامت شما محافظت نماید. 







 





:: برچسب‌ها: ریمل فاسد , تشخیص ریمل سالم ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: