چرا بایست در مزایده دامنه شرکت کنیم؟
نوشته شده توسط : seoinja

دارایی های آنلاین زیادی وجود دارد که دامنه (Domain) هم یکی از آنهاست. در واقع یک دامین نام یک وب سایت است که نقش اشاره گر (pointer) به آدرس IP خاصی را دارد. مشابه آدرس های پستی، نام دامنه به آدرس خاصی در فضای مجازی اشاره دارد. برای این آدرس ها مزایده دامنه انجام می شود.

خرید و فروش دامنه مثل تا حد شکل گیری شغل پیش رفته است. ارزش بعضی از آنها معادل قیمت یک خانه است. برخی حتی می توانند جزیره ای را تنها با فروش چند دامین با ارزش، خریداری نمایند. افرادی هستند که  با دارا بودن بیش از ده هزار دامنه معادل 200 تا 300 میلیون دلار ثروت دارند. مزایده دامنه نیز به معنی بفروش رسیدن دامنه های مختلف برای داشتن بهترین و پرقدرت ترین سایت است.

مراکز ثبت زیادی وجود دارند که شما می توانید دامنه ها را از آنها خریداری نمایید نظیر:

 eNom, Godady, و ...

مزایده دامنه

هر فردی تعریف متفاوتی از دامنه های ارزشمند دارد زیرا ارزش تعریف شده و مشخصی برای هر دامین وجود ندارد. دامنه های ارزشمند عمدتا نام های متعارفی دارند که همراه با .com استفاده می شود و در استفاده و جستجوها متداول بوده و دارای CPC بالایی می باشند (قیمت هر کلیک).  CPC بالا ارزش بالایی را برای یک نام دامنه به وجود می آورند.

احتمال یافتن یک دامین ارزشمند از طریق مراکز ثبت دامین بسیار پایین می باشد زیرا این دامین ها یا در سال های گذشته ثبت شده و یا اگر منقضی شده باشد توسط شرکت های بزرگ خریداری شده و برای مزایده دامنه در اختیار معامله گرهای دامین قرار گرفته است. بنابراین این دامین ها به ندرت در اختیار عموم قرار می گیرد.

برای مثال، اگر دامینی به هر دلیلی منقضی شده باشد، این دامین  قبل از اینکه برای ثبت مجدد در دسترس قرار گیرد، وارد یکی از مراحل زیر می گردد:

مرحله تجدید اعتبار

  مرحله بازخرید

و مرحله ی آخر انتظار برای حذف.

مزایده دامنه اینترنتی

نحوه شرکت در مزایده دامنه

این مزایده ها معمولا در دوران خاصی انجام می گیرد که بدین معنا که ابتدا افراد مرتبط دعوت به مزایده می شوند. سپس مزایده دامنه خصوصی برای ارائه پیشنهادات قیمت آغاز می گردد.

این مزایده معمولا یک بازه زمانی 3 روزه دارد. همچنین ساعت شمارنده ای نیز وجود دارد که زمان مزایده را محاسبه می کند. چنانچه فردی در لحظات پایانی عدد بالاتری را پیشنهاد دهد، زمان به مدت 3 دقیقه تمدید می گردد. معمولا تایمرها در دقایق پایانی به ازای هر پیشنهاد بالاتر زمان را تمدید می نماید (افزایش زمان های 3 دقیقه ای) تا بالاخره فردی بالاترین قیمت را اعلام نماید.

چندین تئوری برای ارزیابی و تعیین ارزش یک دامین وجود دارد اما یک روش متداول هست، که با احتساب CPC (هزینه به ازای هر کلیک) و تعداد جستجوهای نام مذکور در موتورهای جستجوگر در ماه، محاسبه می گردد.

پس از تمام این موضوعات نتیجه میگیریم مزایده دامنه به منظور کسب درآمد برای افرادی و البته رونق در کار دیگر افراد است و با این مزایده فعالیت افراد در زمینه های مختلف بیشتر میشود و گردش مالی نیز افزایش میابد.

 سایت تخصصی و آموزشی Nam به شما کمک میکند تا قسمت های مختلف طراحی سایت را یاد بگیرید و در زمینه دامنه و خرید دامنه مناسب به شما مشاوره های لازم را ارائه میدهد. مزایده دامنه اولین بار در سایت Nam شکل گرفت و به قدرت به کار خود ادامه می دهد.





:: برچسب‌ها: مزایده دامنه , خرید دامنه , دامین , فروش دامین ,
:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: