جراحی بینی استخوانی
نوشته شده توسط : seoinja

بینی استخوانی معمولا بدلیل مشکلاتی نظیر انحراف تیغه بینی، کجی بینی، وجود برآمدی روی بینی، پولیپ بینی، شکستگی بینی جراحی می‌شود. بینی استخوانی که به طور معمول بینی عقابی یا قوز دار نیز نامیده می شود دارای پوستی نازک می باشد و به دلیل همین ویژگی، ظرافت تراش استخوان بینی در حین عمل جراحی بینی بسیار اهمیت دارد. زیرا نازک بودن پوست باعث می‌شود کوچک ترین تغییراتی خودشان را نشان دهند.  تفاوت عمده در خصوص جراحی بینی ضخامت پوست روی بینی است. در واقع اگر بینی شما دارای پوست بسیار نازکی باشد، جراح کار حساس تری در عمل بینی شما پیش رو دارد. اما در رابطه با پوست ضخیم نتیجه بهتری حاصل می گردد.

روی بینی های گوشتی را پوستی ضخیم و بینی‌های استخوانی را پوست نازکی می پوشاند. شکل پذیری بینی های گوشتی نسبت به بینی های استخوانی بیشتر و کوچک کردن بینی های استخوانی نسبت به بینی های گوشتی بسیار راحت تر است. در این مطلب سعی داریم با ایجاد آگاهی بیشتر در مورد روش های جراحی بینی، برای داشتن تجربه یک جراحی بینی ایمن و مورد رضایت شما را راهنمایی کنیم.

 جراحی بینی

آناتومی بینی

به طور کلی بینی متشکل از 3 لایه اصلی می باشد.

  1.  یک لایه عضلانی ظریف است که به قسمت زیرین خود متصل است.
  2.  اسکلت استخوانی غضروفی بینی.
  3.  لایه پوشاننده از مخاط و پوست است که در قسمت داخلی بینی قرار دارد.

چنانکه در سطرهای گذشته مطرح شد بر اساس نوع بافت و غضروف بینی، بینی ها به دو دسته بینی گوشتی و بینی استخوانی تقسیم می شوند. بینی های استخوانی دارای غضروف مقاوم و بینی های گوشتی دارای غضروف و استخوانی ضعیف هستند. رشد بیش از حد غضروف بینی در اثر عواملی نظیر وراثت و وارد آمدن ضربه به استخوان بینی رخ می دهد.

تشخیص بینی استخوانی از گوشتی

تشخیص یک بینی استخوانی کار سختی نیست اما در برخی بینی ها هر دو نشانه بینی های گوشتی و استخوانی را دارند که تشخیص دقیق آن توسط جراح پلاستیک ممکن می شود. اما بطور کلی می توان گفت که یک بینی استخوانی اغلب دارای قوز و فرم منحنی است با پوستی نازک که انعطاف پذیری بالایی دارد. همچنین دارای استخوانی باریک است اما از لحاظ بافتی و غضروفی بسیار مستحکم هستند. لایه های چربی در آن ها بسیار نازک  و پره های آن باریک هستند.

جراحی بینی استخوانی

آیا جراحی بینی استخوانی برگشت پذیر است؟

بازگشت برآمدگی و قوز بینی در جراحی بینی های استخوانی بسیار به ندرت رخ می دهد. رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی از قبیل نخوردن ضربه به بینی در دوره بهبودی، چسب زدن به بینی، نخوابیدن به پهلو هنگام خواب به مدت محدود و غیره در کوتاه تر شدن دوره نقاهت و گرفتن نتیجه ایده آل از جراحی بینی بسیار موثر است.

در پایان اگر بخواهیم به نتیجه جراحی بینی استخوانی و گوشتی بپردازیم به طور کلی عمل های گوشتی نتیجه سخت تری به دنبال خواهند داشت چرا که این نوع عمل با چالش بزرگی چون کم بودن نوک بینی همراه می باشد. اما اغلب نتایج جراحی بینی استخوانی بسیار زیبا و ایده آل تر می باشد. شما میتوانید در سایت دکتر تهران بیوتی با جراحان متخصص در جراحی بینی آشنا شوید.





:: برچسب‌ها: جراحی بینی , جراحی بینی استخوانی ,
:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: