عمل بینی استخوانی
نوشته شده توسط : seoinja

بینی با پوست نازک و غضروف قوی، بینی استخوانی نامیده می شود. عمل بینی استخوانی را می توان با استفاده از تکنیک­های جراحی، بینی خوب و جراحی مناسب پیاده کرد. نازکی بینی باعث می شود بینی بعد از عمل زیباتر و خوش فرم تر به نظر برسد. عمل بینی با لیزر در جراحی بینی بسیار می­تواند مطلوب واقع شود که به نوعی به عنوان عمل بینی طبیعی نام برد.

ویژگی های بینی استخوانی که نیاز به عمل بینی استخوانی دارند، عبارتند از:

  • داشتن استخوان و غضروف قوی.
  • قوز کرده یا منحرف شده است.
  • پوست نازک با تیغه های نازک.

لازم به ذکر است که عمل بینی استخوانی نتیجه بهتر و زیباتری دارد، در حالی که عمل بینی گوشتی به احتمال زیاد نتیجه ضعیف تری به همراه خواهد داشت.

در عمل بینی استخوانی مناسب، با حوصله و مراقبت کافی می توان انتظار داشت که بینی زیبایی داشته باشد که با سایر ویژگی­های صورت متناسب باشد.

عمل بینی با لیزر

این که چگونه آناتومی خاص بینی بر توانایی تنفس از طریق بینی تأثیر می گذارد مساله ای است که باید بررسی شود. توانایی تنفس خوب از طریق بینی به دو ساختار بسیار مهم داخل بینی شما بستگی دارد:

تیغه بینی و توربین بینی. اگر نوارهای زخم ناشی از آسیب بینی یا جراحی های قبلی، پولیپ ها یا کیست های داخل بینی شما وجود دارد که مانع تنفس شما می شود، با کمک عمل بینی با لیزر قابل برطرف شدن می­باشد.

برای اکثر قریب به اتفاق بیماران، دو علت عمده برای انسداد شدید بینی شما وجود دارد:

              1) تیغه بینی شما منحرف شده است

              2) توربین­های تحتانی شما بسیار بزرگ هستند.

در عمل بینی با لیزر برای برش بافت بینی که دچار خونریزی کمتری شود، کاهش ضخامت پوست می­توان از لیزر استفاده کرد ولی در کاهش غضروف یا تراشیدن استخوان کاربردب ندارد.

عمل بینی با لیزر

گزینه های درمانی شما چیست؟

برای انحراف تیغه بینی تنها یک گزینه وجود دارد: جراحی تیغه بینی. داروها در درمان انحراف تیغه بینی هیچ ارزشی ندارند. بعلاوه، انحراف تیغه بینی با روشهای عمل بینی با لیزر یا چسباندن سوزن­های گرم به توربین­ها قابل برطرف شدن می­باشد.

عمل بینی طبیعی

متداول ترین روش های عمل بینی شامل کاهش توربین و اصلاح هرگونه انحراف تیغه بینی (سپتوپلاستی) است که با عمل بینی طبیعی قابل انجام می­باشد. گاهی اوقات اصلاح ناهنجاری­های خارجی بینی (رینوسپتوپلاستی) یا جراحی سینوس ضروری است که در عمل بینی طبیعی قابل انجام می­باشد. بسیاری از افراد ترجیح می­دهند عمل بینی طبیعی داشته باشند.

عمل بینی طبیعی

جمع بندی

انسداد بینی معمولاً نتیجه مشکلات آناتومیکی و عملکردی است که می تواند باعث ایجاد اختلال در جریان هوا در مجاری هوایی فوقانی بینی شود، بنابراین نقش مهمی در خروپف ایفا می کند و می­توان در عمل بینی استخوانی با انجام عمل بینی با لیزر به نتیجه رسید. علت مشکلات جریان هوای بینی می تواند انحراف تیغه بینی، بزرگ شدن توربین بینی، باریک شدن یا افتادن دهانه بینی، پولیپ بینی، متورم شدن مخاط بینی به دلیل حساسیت یا سایر عوامل تحریک کننده یا معمولاً ترکیبی از همه باشد که رفع برخی از این موارد نام برده شده با یک عمل بینی طبیعی قابل برطرف شدن می­باشد.





:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: