نکات تنظیم لایحه
نوشته شده توسط : seoinja

استفاده کردن از شکایت نامه، نوشتن دادخواست، تنظیم لایحه و غیره راه‌هایی برای دفاع کردن حق و حقوق می‌باشند. لایحه نویسی دارای اهمیت و ضرورت خاصی می‌باشد. لایحه از متن‌های بسیار تاثیرگذار و مهم در رسیدگی به شکایت‌ها به شمار می‌آید. اهمیت تنظیم لایحه به قدری می‌باشد که در بعضی مواقع هنگام ارائه نزد قاضی، از تمامی صحبت‌های وکیل و یا  اظهارات شفاهی نیز تاثیرگذارتر می‌باشد.

مفهوم تنظیم لایحه

شاید در اخبار شنیده باشید که دولت لایحه‌ای را تصویب کرد اما معنی دقیق آن را ندانید. لایحه در قانون به شکل‌های متفاوتی وجود دارد و می‌تواند در چهارچوب دفاع، درخواست و موارد این چنینی، و یا در قالب پیشنهادات دولتی قرار بگیرد. در وجه قانونی تنظیم لایحه، طرفین دعاوی خود را به مراکز قانونی مرتبط ارائه می‌دهند. به این نکته نیز باید توجه داشت که بیشتر لایحه‌های قانون به شکل دفاعیه می‌باشند.

آیا تنظیم لایحه نیاز به تخصص دارد؟

زمانی ارزش تنظیم لایحه آشکار می‌شود که افراد برای طرح شکایت مجبور به تنظیم لایحه شوند. عده ای از این افراد برای آشنایی با ساختار تنظیم لایحه به اینترنت مراجعه می‌کنند. عده ای دیگر نیز انجام این کار را به وکیل خود واگذار می‌کنند و این کار را بهترین راه برای جلوگیری از مشکلات و پیچیدگی‌ها می‌دانند. علاوه بر این دو نوع، عده ای دیگر نیز وجود دارند که خود اقدام به تنظیم لایحه می‌کنند.

تنظیم لایحه دفاعیه کیفری

تنظیم کردن لایحه امری بسیار پیچیده می‌باشد و افرادی که اقدام به این کار می‌کنند باید دارای مهارت‌های تخصصی در این زمینه می‌باشند. بهترین افراد در این زمینه، وکلا می‌باشند. باید توجه داشت در صورتی که لایحه نویسی را به دست افراد بی تجربه و غیرحقوقی بسپارید، علاوه بر هدر رفتن وقت و هزینه، نتیجه مطلوبی نیز حاصل نمی‌شود.

تنظیم قرارداد

تنظیم قرارداد از حساس‌ترین خدمات حقوقی است که وکلا به مشتریان خود ارائه می‌دهند. کوچکترین سهو یا قصور در تنظیم قرارداد و امضا آن می‌تواند برای موکلان ضایعات غیر قابل جبرانی را بر جای بگذارد. متون تنظیم شده‌ قراردادی، در دادگاه دارای وزن حقوقی هستند و مفاد آن الزام‌آور تلقی می‌شوند. 

اگر گذارتان تا کنون به راهروهای دادگاه‌های اختلافات مالی تجاری کشور‎ افتاده‎ باشد حتما‍ً مشاهده کرده‌اید که تعداد زیادی از اختلافات پیش آمده به خاطر ضعف در تنظیم قرارداد به وجود آمده است.  برای جلوگیری از رسیدن به چنین نقطه‌ای، بهتر است پیش از عقد قرارداد، درباره‌ی آن مطالعه و با وکلای مشاور، رایزنی کنید.

تنظیم قرارداد کاری

به دلیل پیچیدگی‌های زیادی که امور قراردادی مختلف، مانند قرارداد مبایعه و یا قرارداد مشارکت در ساخت دارند، بهتر است حتما از مشاوره با وکیل قرارداد بهره برده شود. مشاوره با وکیل قرارداد همچنین می‌تواند در پرونده‌‌های اثبات شراکت بدون قرارداد و یا امور فسخ قراردادها هم مفید باشد.

چرا تنظیم قرارداد؟

در گذشته قراردادها به صورت شفاهی بین دو طرف تنظیم می‌شد. اگر قراردادی را مکتوب می‌کردند بدون درنظرگرفتن اصول نگارش یک قرارداد بوده است. این مسائل باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای دو طرف می‌شد و گاها دو طرف را به محکمه‌های قضایی می‌کشاند و مشکلات حقوقی زیادی را برای آن‌ها به وجود می‌آورد.

جمع بندی

امروزه افراد می‌دانند که برای انجام هر کاری که دو طرف در آن قضیه درگیر هستند لازم است که اقدام به تنظیم قرارداد بصورت کاملا صحیح در امر نگارش کنند. تا پس از امضاء آن قرارداد در آینده دیگر دچار مسائل حقوقی نشوند. به همین دلیل دانستن مهارت نگارش یک قرارداد و همچنین تنظیم لایحه یکی از ضروری ترین کارها برای موفقیت در قراردادنویسی و همچنین مسائل حقوقی می‌باشند.





:: برچسب‌ها: تنظیم لایحه , تنظیم قرارداد ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: